viernes, 24 de agosto de 2018

Evaluation process


To begin, in the first class we had a discussion about assessment and evaluation. We focused on a rubric as a useful method to evaluate our students. A rubric clarifies what is expected of the students and motivates them because it gives clear direction. 

After that, we joined our teams to work on a rubric about our own topic (CLIL lesson structure). It had to be included in our project as part of our evaluation. After finishing the project, we presented them to the class. It was very interesting to learn how other teachers work and to share ideas with them. 


After the class, a few of us gathered to go to Golden Bay, a beautiful beach located in the west of the island. It took a long time to get there but it was worth it!






Hoy empezamos las clases hablando del proceso de evaluación . Nos hemos centrado en las rúbricas como una herramienta útil para evaluar a nuestros alumnos/as. Una rúbrica expresa de forma de clara lo que se espera del alumno/a y resulta motivadora porque muestra una clara dirección.

Después, volvimos a trabajar por equipos para hacer una rúbrica sobre nuestro tema. Èsta debía estar incluida en nuestro proyecto como parte de nuestra evaluación. Después de terminar el proyecto lo presentamos a nuestros compañeros/as. Fue muy interesante aprender a través del trabajo de los demás y compartir ideas con ellos/as.




Después de clase algunos de nosotros/as quedamos para ir a Golden Bay, una playa muy bonita que está al oeste de la isla. Nos llevó bastante tiempo llegar allí pero valió mucho la pena.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

LAST LESSONS

On this occasion, we have dedicated part of the first lesson to increase our vocabulary and topics. Later on our teacher, Samantha, has...