Good night everyone!
Today, we began the classes watching a video about CLIL. The video helped us to understand this teaching and learning system, its important aspects and some significant requirements that teachers need to be aware of teaching CLIL. Fist of all the teacher gave us a summary that helped us to expect the things we should focus on. After that, we have worked in groups and we had to complete some tasks about it. Those tasks have been tha base for the review of the contents of last week.
In the second class we had a discussion about the dictionary and its uses in school. A part of the class defend that a dictionary is a must have when teaching an additional language, in the other hand, there is a group which says it should be the last resource to know the meaning of a word. After the discussion we have been exploring multidict.net as an online tool that provide us with the posibility to compare what different dictionaries offer us.
During the last class we began to learn about WebQuests. A WebQuest is a lesson format in which the information comes from the web. It can be created through several programs. What we want our students to do is solving a central problem. The WebQuest is the prop where students know exactly the structure they should follow to do the task as well as what is expected related to evaluation. To finish the work we have chosen a topic to develope our own WebQuest.
An example of a WebQuest
¡Buenas noches a todos/as!
Hoy empezamos las clases viendo un vídeo de CLIL. El vídeo nos ayudó a entender este sistema de enseñanza y aprendizaje, sus aspectos más importantes y algunos aspectos a tener en cuenta por los profesores/as que trabajan con CLIL. Para empezar, la profesora nos dio un sumario que nos ayudó a entender en qué cosas teníamos que centrarnos al visualizar el vídeo. Después, trabajamos en grupos haciendo algunas actividades sobre éste. Estas tareas nos llevaron a hacer un repaso muy completo de los contenidos trabajados la semana pasada.
Durante la segunda clase hablamos sobre los usos del diccionario en la escuela. Una parte de la clase defendió que el diccionario es algo estrictamente necesario cuando enseñamos una lengua y la otra parte defendió que el diccionario debería ser el último recurso a utilizar cuando queremos saber el significado de una palabra. Después de esto exploramos en multidict.net . Es una herramienta online que nos da la posibilidad de comparar lo que nos ofrecen diferentes diccionarios en una misma web.
Durante la última clase empezamos a aprender sobre las WebQuests. Éstas son formatos de aprendizaje en los que la información está en la web. Puede crearse a través de diferentes herramientas y programas. Lo que queremos que nuestros alumnos/as hagan en la WebQuest es resolver un problema central. Para ello se les presenta una estructura en la que ellos/as comprenden los pasos a seguir y los criterios de evaluación. Terminamos la clase trabajando en grupo y eligiendo un tema para desarrollar nuestra propia WebQuest.
An example of a WebQuest
No hay comentarios:
Publicar un comentario