THE PORTRAIT
2º with teacher Leone
It is in the Renaissance that the study of perspective and the canon of the human body acquire great importance in art. The 2nd graders begin to work with the canon of the face, using the image of the other as a model to carry out their work. Look at those characteristics that differentiate them and make them unique, maintain the proportion of the face and draw the features realistically. A work of observation and intense concentration. For assessing this practice, both drawer and model are assessed: the teacher reviews the proportions, the expression, the similarity with the model, the cleanliness of the work, ... and the drawer assesses the model, his attitude during the pose.
EL RETRATO
2º con el profesor Leone
Es en el Renacimiento que el estudio de la perspectiva y el canon del cuerpo humano adquieren en el arte una gran importancia. Los alumnos de 1º comienzan a trabajar con el canon del rostro, utilizando la imagen del otro como modelo para realizar sus trabajos. Fijarse en aquellas características que les diferencian y les hacen únicos, mantener la proporción del rostro y dibujar los rasgos de manera realista. Una labor de observación y concentración intensa. A la hora de evaluar esta práctica, tanto dibujante como modelo son evaluados: el profesor revisa las proporciones, la expresión, el parecido con el modelo, la limpieza del trabajo, … y el dibujante evalúa al modelo, su actitud durante el posado.
x
CONSTRUCTION OF AN OVAL TANGRAM
2nd with teacher Luigia
Today they are going to build a egg-shaped Tangram. For this, they have to practice drawing an oval, using the rules and the compass. Then, once they have drawn it, they finish defining the pieces that will make up the tangram, color it or give it textures, cut it out and build a figure. This activity is carried out individually but in groups, where everyone is helped and have the final goal of making a panel with the figures they have made. During the activity there is a soft music of oriental style that gives atmosphere to the classroom.
CONSTRUCCIÓN DE UN TANGRAM OVALADO
2º con la profesora Luigia
Hoy van a construir un Tangram con forma de huevo. Para ello, han de practicar dibujando un óvalo, utilizando las reglas y el compás. Luego, una vez lo han dibujado, terminan de definir las piezas que conformarán el tangram, lo colorean o dan texturas, lo recortan y construyen una figura. Esta actividad la realizan de manera individual pero en grupos, donde todos se ayudan y tienen el objetivo final de realizar un panel con las figuras que han realizado. Durante la actividad suena una música suave de estilo oriental que le da ambiente al aula.
THE LIGHTING
2nd with teacher LuigiaWith this group, Professor Luigia begins to work on the illumination of three-dimensional objects with a very interesting practice in which the students have to build some letters with their hands, either their name or a short word. They have to get the letters to stay upright, for which they use adhesive tape or stick glue. After building their letters, they observe the natural light that enters through the window and identify the shadows that they project on the surface and how the light also illuminates them in a different way according to their position. Then, they draw on the paper on which the projected shadows have pasted them and represent these with pencil. Also, when they take off the letters, they draw them to make it look like they're still there. A very complete exercise of manipulation, observation and drawing.
LA ILUMINACIÓN
2º con la profesora Luigia
Con este grupo la profesora Luigia comienza a trabajar la iluminación de los objetos tridimensionales con una práctica muy interesante en la que los alumnos han de construir en papel con sus manos unas letras, ya sean las de su nombre o una palabra corta. Han de conseguir que las letras se mantengan de pie, para lo que utilizan cinta adhesiva o pegamento de barra. Tras construir sus letras, las observan a la luz natural que entra por la ventana e identifican las sombras que estas proyectan sobre la superficie y como la luz también las ilumina de una manera diferente según su posición. Después, dibujan sobre el papel en el que las han pegado las sombras proyectadas y representan estas con lápiz. También, cuando despegan las letras, las dibujan para que parezca que siguen ahí. Un ejercicio muy completo de manipulación, observación y dibujo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario