viernes, 5 de julio de 2019

EVALUATION AND END OF THE WEEK

Hello everyone!

Today's lesson was the last one of the CLIL section. Next Monday we'll start analysing ICT tools and web resources. We started the lesson with a review of Gardner's multiple intelligence theory. It was good to check most of teachers are aware of it and use it in class. We are not 100% focused on one, but a mix of all them: Logical-mathematical, Linguistic, Bodily-kinesthesic, Spatial, Intrapersonal, Interpersonal, Musical and Naturalist.

Apart from our students, we have to take into account we will need to assess ourselves to check if we are not going too much into our preferred intelligence. Maybe we are too numeric, or too linguistic-based, so better to wide our vision.

After that we talk about another important topic: Evaluation. Some questions raised: What do we assess, content, language or both? In what language should I assess? Then Lorenza, our teacher, introduces the Rubric concept. We discuss about it. Most of us use them already but it's always good to know more examples and ideas about them.

We finish the lesson working ninety minutes on our CLIL lesson project. In my case, we complete the diagram about bones and work on some big poster summarising the different CLIL strategies we have been learning this week.




Each group expose their "ideal CLIL lesson" to the rest and the teacher asked us some feedback about ¡ how was the course, good things and things to improve.


We kindly say goodbye to each other. Now is time to enjoy the weekend. See you next week!








Hola a todos,

La clase de hoy fue la última con temática de CLIL, ya que el próximo lunes empezamos el bloque de IT y recursos web que completará la formación. Empezamos la clase con las inteligencias múltiples de Gardner. Estuvimos tratando el tema y comprobamos que la mayor parte de profesores ya lo teníamos en cuenta en nuestras clases. Nadie es 100 % de un tipo, si no que somos combinaciones de todas ellas.

También comentamos que aparte de utilizarlas para el análisis de nuestros estudiantes y para reforzar su auto estima, deberíamos tenerlas en cuenta desde el punto de vista de analizarnos a nosotros mismos.

Después de esa parte estuvimos debatiendo sobre la evaluación. Hicimos alguna actividad y discutimos diferentes métodos para evaluar. Entonces surgió el concepto de rúbrica, que fue ampliamente tratado y del cual la profesora nos entregó muchos ejemplos fotocopiados.
Por últimos nos dedicamos a trabajar en nuestro proyecto de clase de CLIL, en mi caso el grupo trataba temas de huesos para un nivel de 12-13 años. Dedicamos 90 minutos a realizar un poster y terminar de perfilar algunas ideas sobre andamiaje y estímulo de los procesos de razonamiento y finalmente cada grupo expuso su trabajo. Después de las exposiciones comentamos aspectos concretos y generales del curso, pidiéndonos Lorenza un pequeño feedback sobre los contenidos y cosas buenas y malas del curso.


Una vez terminado el curso nos despedimos hasta la semana que viene. Ahora a disfrutar del fin de semana. Hasta luego!  






No hay comentarios:

Publicar un comentario

LAST LESSONS

On this occasion, we have dedicated part of the first lesson to increase our vocabulary and topics. Later on our teacher, Samantha, has...