lunes, 8 de julio de 2019

IT SKILLS AND WEBQUESTS

Good afternoon!

Today we started the second week of course after a busy weekend visiting some interesting places of Malta. On Saturday I visited Golden bay and yesterday I went to Comino and Gozo Islands. You have to use a boat and to navigate around turquoise waters full of fish was fantastic. We did some snorkelling as well and Malta is full of sea life!

Back to CLIL, we have started with new teacher today, and 2 more students joint us. They are from Slovakia.  We started the classroom with introductions and some talking about CLIL and IT skills we would need to improve our lessons. We had small review about last week and were doing some activities to refresh our memories after the weekend.

After that, the teacher explained to us this week we would be working on different aspects, but specially in IT tools. One of the most important and complete ones are Webquests. They are special format lessons in which part or all the info comes from the internet. The teacher showed us some examples about webquests and we started to think how to develop a webquest.

We formed groups to work together and I joined the "Science" group. We are going to work creating together a webquest about healthy food, chemicals you need to grow healthy and "bad" chemicals you better avoid to keep a nice balance in your body. We will make it a bit funnier by mixing with some vampire game to engage students. We will continue tomorrow with it.

Apart from that, we have been learning some useful resources to work with in class. We have been working with Wordlink. This tool allows you to insert a text and then every single word of the text can be clicked and a dictionary opens to explain the word. It's very useful and time-saving because you can click every single word of the text and get a quickly explanation about it. You can change among different online dictionaries in case you don't like some results from a particular dictionary.



We have been using as well clilstore. This website is very useful because it contains a lot of CLIL lesson plans and units so you can get a lot of materials and ideas to use later during the year. You can link a webquest text with Wordlink too. We will continue tomorrow with more web resources.



Buenas tardes! 

Hoy hemos empezado nuestra segunda semana de curso después de un fin de semana ajetreado. Vistamos algunos lugares interesantes de Malta. El sábado fuimos a una famosa playa de arena dorada llamada “Golden bay” y pasamos el día tomando el sol y disfrutando de sus aguas cristalinas. El domingo viajé en barco a Comino y Gozo, islas al norte de Malta. El viaje en barco fue muy bonito y el snorkel en estos lugares es increíble gracias a la cantidad de peces y vida marina que encuentras.

De vuelta en el curso de CLIL, hemos empezado con una nueva profesora que se va a encargar de la parte de recursos IT y web. Se han unido al grupo dos estudiantes de Eslovaquia. Comenzamos la clase con las habituales presentaciones y hablando sobre algunos conceptos generales de CLIL. Esto nos sirvió como resumen de la semana pasada. También realizamos algunas actividades para refrescar la memoria.

A continuación, la profesora nos explicó que durante la semana trabajaremos en diferentes ámbitos, pero siempre centrados en herramientas y aplicaciones web que nos ayuden en el diseño de nuestras lecciones CLIL. Introdujo el concepto de Webquest: son lecciones CLIL online en las que mucha o toda la información la deben recabar los alumnos de internet con algunas ayudas e indicaciones del profesor. Después la profesora nos pidió formar grupos ya que cada grupo debe desarrollar un proyecto y crear una Webquest.

Decidí unirme por afinidad al grupo de ciencias y estuvimos charlando sobre la temática y contenidos que queremos introducir en nuestra Webquest; comenzamos con la introducción y dando forma a algunas ideas. Nos decidimos por la comida saludable y los químicos necesarios para la vida, así como aquellos que pueden resultar perjudiciales en exceso. Se introducirá la temática de vampiros para tratar de enganchar un poco a los alumnos. 


Después trabajamos con dos herramientas muy útiles en nuestras clases CLIL: Por un lado, el Wordlink, una web que nos permite asociar cualquier texto con hipervínculos a cada palabra para que con un solo click nos salga su definición por varios diccionarios online. Por otro lado, conocimos CLILstore, un proyecto en el que profesores de toda Europa crean Webquests y las suben a Internet. De esta manera podemos obtener materiales e inspirarnos para crear los nuestros propios. Hay muchísimos ejemplos. Mañana continuaremos trabajando en el proyecto y descubriendo más recursos que nos resulten útiles. Hasta mañana! 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

LAST LESSONS

On this occasion, we have dedicated part of the first lesson to increase our vocabulary and topics. Later on our teacher, Samantha, has...